Konference Visiolibrum

Městská knihovna v Praze zve na konferenci věnovanou nejnovějším trendům ve Virtuální realitě. Mezi přednášejícím budou přední odborníci (Jan Horský, Michal Rybka a další) i zástupci herních studií (například Beat Games, jejichž produktem je nejpopulárnější a nejprodávanější hra pro VR Beat Saber). Součástí programu budou i workshopy a samozřejmě představení knihovny a jejího projektu virtuální podoby Ústřední knihovny. Vstup na konferenci je zdarma, podmínkou účasti je přihlášení se přes online formulář. Konference je podpořena fondy EHP.

 

Program konference:

Participativní workshopy

  • 13.00 až 14.30 – VR a budoucnost knihoven. Knihovnu nikdy nestaví knihovníci pro sebe – vždy ji staví pro své návštěvníky. VR v přípravě nových prostor může pomoci. Sbíráním zkušeností i zkoušením návrhu před tím, než zdi doopravdy stojí. A přesně to společně v rámci knihovní VR aplikace vyzkoušíme. Maximální kapacita 10 zájemců.
  • 13.00 až 14.30 Virtuální, rozšířená a smíšená realita v průmyslovém světě. Objevte s námi přínosy virtuálních technologií v profesionálním prostředí firem. Poskytneme vám vhled do těch největších trendů v oblasti profesního VR, AR a MR. Maximální kapacita 10 zájemců.

Přednášková část:

  • 15.00 – Zahájení přednáškové části.
  • 15.30 – Jan Horský: Proč to trvá tak dlouho? Proč pořád koukáme na obrazovky, když VR mělo dávno nahradit počítače, telefony a dokonce i mikrovlnky. Dotkneme se rychle historie, současného stavu věcí a podíváme se i na to, jestli Apple Vision Pro nahradí vaši pračku.
  • 17.00 – Michal Rybka: Cesta k umělé inteligenci. Cesta k umělé inteligenci: to odkud jsme vyšli a kam jdeme. O AI v minulosti, dnes i v budoucnosti, zejména v kontextu vlivu AI na VR.
  • 18.30 – Marek Kulkovský: Perzistentní rozšířená realita. Od určitého momentu může rozšířená realita fungovat jako kouzlo, portál do jiného světa, digitální vrstva informací v prostoru. Jak toho docílit a čeho se vyvarovat?
  • 20.00 – Beat games: Beat Saber. O nejpopulárnější a nejprodávanější hře na VR, která definovala tuto generaci virtuální reality.
  • 21.30 – Ukončení programu.

Změna programu vyhrazena. Konference je podpořena fondy EHP.

náhled souboru